Ankara’da bayram trafiği için yeni yol düzenlemesi

Ankara’da Kurban Bayramı tatili öncesinde artması beklenen araç yoğunluğu nedeniyle bazı güzergahlarda trafik düzenlemeleri devreye alındı. Ankara İl Emniyet Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, vatandaşların güvenli ve kesintisiz ulaşım sağlayabilmesi amacıyla belirli kavşak ve bağlantı yollarında geçici uygulamaların başlatıldığı bildirildi.

Açıklamaya göre uygulama bugünden itibaren yürürlüğe girerken, düzenlemelerin 1 Haziran Pazartesi günü saat 08.00’e kadar devam edeceği belirtildi. Bayram süresince özellikle şehirler arası ana güzergahlarda trafik akışının daha kontrollü sağlanmasının hedeflendiği ifade edildi.

Ankara’da Kurban Bayramı tedbirleri kapsamında bazı kavşaklar bariyerle kapatılarak trafik akışı transit olarak sağlanacak.

BİRÇOK KRİTİK KAVŞAKTA DÜZENLEME YAPILDI

Emniyet birimleri tarafından alınan karar doğrultusunda Beypazarı Yolu’nun 121’inci kilometresinde bulunan Çayırhan Mahallesi D140-03/46 kontrolsüz kavşağında trafik düzenlemesi uygulanacak.

Bunun yanı sıra İstanbul Eski Yolu üzerindeki Dutözü Kavşağı, İğdir Köyü dönüşü, Çeştepe-İğdir arası dönüş noktası, Ciğir Köyü çıkışı ve Uğurlu Köyü Kavşağı’nda da geçici trafik uygulamaları devreye alınacak.

Konya Yolu üzerindeki TŞOF Kavşağı ile Samsun Yolu’ndaki Ortaköy ve Gökçeyurt kavşaklarının da bariyerlerle kapatılacağı açıklandı. Bu noktalarda araç geçişlerinin kontrollü şekilde transit akış olarak sürdürüleceği belirtildi.

Emniyet ekipleri, yoğunluk yaşanabilecek noktalarda trafik akışını hızlandırmak amacıyla transit geçiş uygulaması başlatacak.

SÜRÜCÜLERE ALTERNATİF GÜZERGAH UYARISI

Yetkililer, düzenleme yapılan güzergahları kullanacak sürücülerin mağduriyet yaşamaması için alternatif yolları tercih etmeleri gerektiğini vurguladı. Bayram tatili nedeniyle özellikle Ankara çıkışlı ana arterlerde trafik yoğunluğunun önemli ölçüde artmasının beklendiği ifade edildi.

Uzmanlar, uzun yolculuğa çıkacak sürücülere hız limitlerine uyma, trafik işaret ve yönlendirmelerini dikkatle takip etme çağrısında bulunurken, bayram süresince trafik ekiplerinin denetimlerini artıracağı kaydedildi.

Ankara İl Emniyet Müdürlüğü, bayram boyunca sürücülerin alternatif güzergahları kullanmalarını ve trafik yönlendirmelerine dikkat etmelerini istedi.

Bayram trafiğinin özellikle akşam saatleri ve tatil başlangıcında yoğunlaşmasının beklendiği belirtilirken, uygulamanın trafik güvenliği ve ulaşım akışının korunması amacıyla hayata geçirildiği aktarıldı.