Goldman Sachs: Merkez bankalarının altın alımları fiyatları destekleyebilir
Goldman Sachs, merkez bankalarının artan Altın alımlarının yıl sonuna doğru altın fiyatlarında toparlanmayı destekleyebileceğini açıkladı.
Banka analistleri, 2026 yılı boyunca merkez bankalarının aylık ortalama altın alımının 60 ton seviyesine ulaşmasını bekliyor. Mart ayında 12 aylık hareketli ortalama 50 ton olarak gerçekleşmiş ve önceki tahminlerin üzerinde kalmıştı.
Analistler, altına yönelik güçlü yapısal talebin sürdüğünü belirtirken, son jeopolitik gelişmelerin rezerv çeşitlendirme eğilimini daha da hızlandırdığını ifade etti.
Orta Doğu’daki savaş ve yükselen enerji fiyatlarının enflasyon baskısını artırması, merkez bankalarını sıkı para politikası uygulamaya yönlendirirken; bu durum kısa vadede altın üzerinde baskı oluşturuyor.
Buna rağmen World Gold Council verilerine göre merkez bankaları, 2026’nın ilk çeyreğinde toplam 244 ton altın satın aldı.
Goldman Sachs, altının yıl sonuna kadar ons başına 5.400 dolara yükselebileceği yönündeki beklentisini korudu. Benzer projeksiyonlar daha önce UBS ve ANZ Bank tarafından da paylaşılmıştı.
Banka kısa vadede ise daha temkinli bir görünüm öngörüyor. Analistlere göre olası bir piyasa satış dalgasında altın, yatırımcılar için önemli bir likidite kaynağı olarak öne çıkabilir.
