Hindistan’dan rupiyi korumak için gümüş ithalatına kısıtlama

Hindistan, döviz rezervlerindeki erimeyi durdurmak ve tarihi düşük seviyelere gerileyen rupiyi desteklemek amacıyla gümüş ithalatı kurallarını sıkılaştırdı.

Hindistan hükümetinin yayımladığı yeni kararnameyle birlikte gümüş külçe ithalatı “serbest” statüsünden “kısıtlı” statüsüne geçirildi.

Karar doğrultusunda artık yalnızca Directorate General of Foreign Trade (DGFT) tarafından özel lisans verilen sevkiyatların ülkeye girişine izin verilecek.

Yeni düzenleme derhal yürürlüğe girerken, gümüş piyasasının doğrudan devlet denetimine tabi olacağı belirtildi.

Orta Doğu’daki savaşın enerji maliyetleri ve dış ticaret dengesi üzerindeki baskısıyla mücadele eden Hindistan yönetimi, son dönemde dış açık ve kur baskısını sınırlamak için çeşitli önlemler alıyor.

Narendra Modi hükümeti daha önce de iç talebi sınırlamak ve rupiyi desteklemek amacıyla altın ve gümüş ithalatına uygulanan gümrük vergilerini iki katından fazla artırmıştı.