Boğaz geçiş ücretlerine yüzde 15 zam

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul ve Çanakkale boğazlarından uğraksız geçen gemilerden alınan geçiş ücretlerinin 1 Temmuz 2026 itibarıyla artırılacağını açıkladı.

Montrö Boğazlar Sözleşmesi kapsamında tahsil edilen ücretlerde yapılan güncellemeyle birlikte, Türk Boğazları’ndan uğraksız geçen gemiler için net ton başına ücret 6,70 dolara yükseltilecek. Böylece mevcut tarifeye göre geçiş ücretlerinde yaklaşık yüzde 15 artış gerçekleşecek.

Uraloğlu, yeni tarifeyle birlikte boğazlardan elde edilen gelirlerin de artacağını belirterek, 1 Temmuz 2025-30 Haziran 2026 döneminde Türk Boğazları’ndan geçen gemilerden yaklaşık 254 milyon dolar gelir elde edilmesinin beklendiğini ifade etti.

İstanbul ve Çanakkale boğazlarını uğraksız kullanan gemilerden alınan geçiş ücretlerine ilişkin yeni tarife, 1 Temmuz 2026 tarihinde yürürlüğe girecek.