Çinli otomotiv devleri Kanada’da üretime hazırlanıyor
Kanada Sanayi Bakanı Melanie Joly, en az 4 Çinli elektrikli araç üreticisinin Kanada’nın düşük gümrük vergili ithalat kotasından yararlanmayı değerlendirdiğini ve ülkede üretim ortaklıklarına ilgi gösterdiğini açıkladı.
Kanada ile Çin arasında yapılan anlaşma kapsamında, yıllık 49 bin adet Çin üretimi elektrikli aracın yaklaşık %6 gümrük vergisiyle ülkeye girişine izin veriliyor. Bu düzenleme, 2024 yılında uygulanan ek %100 tarifeyi ortadan kaldırmıştı.
Çinli üreticiler Kanada’da ortak üretime sıcak bakıyor
Joly, Çin ziyareti sırasında BYD, Chery, Geely ve Shanghai Launch Automotive yetkilileriyle görüştüğünü belirterek, şirketlerin Kanada’da üretim yapabilecek ortak girişim modellerini değerlendirmeye hazır olduğunu söyledi.
Kanada yerli tedarik zinciri şartı arıyor
Kanada hükümeti, olası yatırımlarda ortak girişimlerin Kanada kontrolünde olmasını ve üretimin yerel tedarik zinciriyle desteklenmesini şart koşuyor. Böylece ülkede doğrudan üretim ve istihdam oluşturulması hedefleniyor.
49 bin araçlık kota için dağıtım modeli değerlendiriliyor
Kanada yönetimi, düşük vergili ithalat kotasının tek bir üretici tarafından kullanılmasını önlemek amacıyla kota kullanımına üst sınır getirilmesini de gündemine aldı. Böylece birden fazla otomobil üreticisinin programdan faydalanması amaçlanıyor.
Öte yandan Kanada otomotiv sektörü son dönemde yatırımlardaki yavaşlamadan etkilenirken, Honda’nın Ontario’da planladığı 15 milyar Kanada doları değerindeki elektrikli araç batarya yatırımını süresiz ertelemesi dikkat çekmişti.
