Bakan Şimşek: Dünya Bankası’nın 400 milyon euroluk finansmanıyla enerji dönüşümü hızlanacak
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Dünya Bankası tarafından sağlanan 400 milyon euroluk ilave finansmanla yenilenebilir enerji yatırımlarının destekleneceğini ve Türkiye’nin enerji dönüşümünün hızlandırılacağını açıkladı.
Sosyal medya hesabından değerlendirmelerde bulunan Şimşek, son 23 yılda Türkiye’nin toplam enerji ithalatının 1,1 trilyon dolara ulaştığını belirtti.
Enerjide dışa bağımlılığı azaltmayı hedeflediklerini vurgulayan Şimşek, “Enerjide yerli ve yenilenebilir kaynakların payını artırarak dışa bağımlılığı azaltıyor, kaynaklarımızı katma değer zincirinde daha yukarı çıkmamızı sağlayacak alanlara yönlendiriyoruz.” ifadelerini kullandı.
Şimşek, Dünya Bankası’ndan sağlanan 400 milyon euroluk uzun vadeli ve uygun maliyetli finansmanın yenilenebilir enerji yatırımlarına katkı sağlayacağını belirterek, “Yenilenebilir enerji yatırımlarını destekliyor, enerjide dönüşümü hızlandırarak dayanıklılığımızı güçlendiriyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.
