Bakan Yumaklı duyurdu: TMO ilk ödemeleri hesaplara yatırdı

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Toprak Mahsulleri Ofisi’nin (TMO) 3 Haziran’da başlattığı hububat alım kampanyasında ilk ürün bedeli ödemelerinin bugün üreticilerin hesaplarına aktarılmaya başlandığını açıkladı. Hasat döneminin hız kazanmasıyla birlikte alım noktalarının sayısının artırılacağını belirten Yumaklı, TMO’nun getirilen tüm ürünleri almaya devam edeceğini bildirdi.

“TMO, 3 Haziran’da başlayan hububat alım sürecinde ilk ödemeleri bugün çiftçilerimizin hesaplarına yatırdı.”

TMO hububat alımları 600 noktaya çıkarılacak

Yumaklı, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, hububat alım sürecinin Türkiye genelinde planlandığı şekilde sürdüğünü belirtti. Buna göre, şu anda 211 farklı alım noktasında devam eden faaliyetler, hasat sezonunun yoğunlaşmasıyla birlikte 600 alım noktasına kadar genişletilecek.

Böylece üreticilerin ürünlerini daha hızlı teslim edebilmesi ve alım sürecinin kesintisiz devam etmesi hedefleniyor.

Hububat alım ödemeleri 21’inci günden itibaren sürecek

Bakan Yumaklı, TMO’nun teslim edilen ürünlerin tamamını almaya devam edeceğini vurgulayarak, ödemelerin belirlenen takvim doğrultusunda gerçekleştirileceğini ifade etti.

Ürün bedelleri, teslim tarihinden itibaren 21’inci günden başlayarak üreticilerin banka hesaplarına aktarılmayı sürdürecek. Böylece çiftçilerin hasat dönemindeki nakit ihtiyacının karşılanması ve ödeme sürecinin düzenli şekilde ilerlemesi amaçlanıyor.

TMO tüm ürünleri almaya devam edecek

Hububat alım kampanyasının hasat döneminin en yoğun günlerinde de kesintisiz sürdürüleceğini belirten Yumaklı, Toprak Mahsulleri Ofisi’nin kendisine teslim edilen tüm ürünleri satın alacağını bildirdi.

Üreticilerin emeklerinin karşılığını zamanında almasının öncelikleri arasında bulunduğunu ifade eden Yumaklı, TMO’nun alım ve ödeme sürecini ülke genelinde planlanan takvim doğrultusunda sürdüreceğini kaydetti.

Çiftçiler, randevu sistemiyle ürün teslimlerini gerçekleştirirken, alım noktalarının artırılmasıyla birlikte hasat sezonunda oluşabilecek yoğunluğun da azaltılması hedefleniyor.